Üldtingimused Koduostud
Sisukord:
Artikkel 1 - Mõisted
Artikkel 2 - Ettevõtja isikuandmed
Artikkel 3 - Kohaldatavus
Artikkel 4 - Pakkumine
Artikkel 5 - Leping
Artikkel 6 - Taganemisõigus
Artikkel 7 - Tarbija kohustused taganemisperioodi jooksul
Artikkel 8 - Tarbija taganemisõiguse kasutamine ja sellega seotud kulud
Artikkel 9 - Kaupleja kohustused taganemise korral
Artikkel 10 - Taganemisõiguse välistamine
Artikkel 11 - Hind
Artikkel 12 - Täitmine ja lisatagatis
Artikkel 13 - Kohaletoimetamine ja täitmine
Artikkel 14 - Tähtaegsed tehingud: kestus, lõpetamine ja pikendamine
Artikkel 15 - Maksmine
Artikkel 16 - Kaebuste esitamise kord
Artikkel 17 - Vaidlused
Artikkel 18 - Filiaalitagatis
Artikkel 19 - Täiendavad või teistsugused sätted
Artikkel 20 - Muudatused Thuiswinkeli üldtingimustes
Artikkel 1 - Mõisted
Käesolevates tingimustes kasutatakse järgmisi mõisteid:
- Täiendav leping: leping, mille puhul tarbija omandab tooteid, digitaalset sisu ja/või teenuseid seoses kauglepingu sõlmimisega ning neid kaupu, digitaalset sisu ja/või teenuseid tarnib kaupleja või kolmas isik selle kolmanda isiku ja kaupleja vahelise kokkuleppe alusel.
- Taganemisperiood: ajavahemik, mille jooksul tarbija võib kasutada oma taganemisõigust;
- Tarbija: füüsiline isik, kes ei tegutse oma kaubandus-, äri-, käsitöö- või kutsetegevusega seotud eesmärkidel;
- Päev: kalendripäev;
- Digitaalne sisu: digitaalsel kujul toodetud ja edastatud andmed;
- Jätkuv täitmisleping: leping kaupade, teenuste ja/või digitaalse infosisu korrapärase tarnimise kohta kindlaksmääratud ajavahemikuks;
- Püsiv andmekandja: iga vahend - sealhulgas e-post -, mis võimaldab tarbijal või ettevõtjal salvestada talle isiklikult adresseeritud teavet viisil, mis võimaldab tulevikus tutvuda või kasutada seda teabe sihtotstarbele vastava ajavahemiku jooksul ja mis võimaldab salvestatud teavet muutmata kujul reprodutseerida;
- Taganemisõigus: tarbija võimalus loobuda kauglepingu sõlmimisest järelemõtlemisaja jooksul;
- Kaupleja: füüsiline või juriidiline isik, kes on Thuiswinkel.orgi liige ja pakub tarbijatele tooteid, (juurdepääsu) digitaalsele sisule ja/või teenuseid kauglepinguga;
- Kaugleping: leping, mis sõlmitakse kaupleja ja tarbija vahel toodete, digitaalse infosisu ja/või teenuste kaugmüügi korraldatud süsteemi raames, kusjuures kuni lepingu sõlmimiseni (kaasa arvatud) kasutatakse üksi või ühiselt ühte või mitut sidetehnikat;
- Taganemisvormi näidis: Euroopa taganemisvormi näidis, mis on esitatud käesolevate tingimuste I lisas. I lisa ei ole vaja esitada, kui tarbijal ei ole oma tellimuse suhtes taganemisõigust.
- Kaugsidetehnika: vahend, mida saab kasutada lepingu sõlmimiseks, ilma et tarbija ja ettevõtja peaksid samal ajal ühes ruumis kokku saama.
Artikkel 2 - Ettevõtja isikusamasus
Brepen B.V.
Herenweg 102
1431GX Aalsmeer (külastatav aadress puudub)
Holland
Telefoninumber: 085-3039241
E-posti aadress: info@brepen.ee
Kaubanduskoja number: 89100697
Btw-identificatienummer: NL864879209B01
Kui ettevõtja tegevuse suhtes kohaldatakse asjakohast litsentseerimiskorda: a) Ettevõtja nimi ja aadress
järelevalveasutuse andmed.
Kui ettevõtja tegutseb reguleeritud kutsealal:
- kutseühing või -organisatsioon, millega ta on seotud;
- kutsenimetus, koht ELis või Euroopa Majanduspiirkonnas, kus see omistati;
- viide Madalmaades kohaldatavatele kutse-eeskirjadele ning teave selle kohta, kus ja kuidas need kutse-eeskirjad on kättesaadavad.
Artikkel 3 - Kohaldatavus
- Neid üldtingimusi kohaldatakse iga ettevõtja poolt tehtud pakkumise ning iga ettevõtja ja tarbija vahel sõlmitud kauglepingu suhtes.
- Enne kauglepingu sõlmimist tehakse käesolevate üldtingimuste tekst tarbijale kättesaadavaks. Kui see ei ole mõistlikult võimalik, teatab ettevõtja enne kauglepingu sõlmimist, kuidas üldtingimustega saab tutvuda ettevõtja ruumides ja et need saadetakse tarbija nõudmisel võimalikult kiiresti tasuta.
- Kui kaugleping sõlmitakse elektrooniliselt, võib üldtingimuste teksti enne kauglepingu sõlmimist ja olenemata eelmisest lõikest teha tarbijale elektrooniliselt kättesaadavaks sellisel viisil, et tarbija saab seda lihtsal viisil püsivale andmekandjale salvestada. Kui see ei ole mõistlikult võimalik, märgitakse enne kauglepingu sõlmimist, kus üldtingimustega saab elektrooniliselt tutvuda ja et need saadetakse tarbija taotlusel elektrooniliselt või muul viisil tasuta.
- Juhul kui lisaks käesolevatele üldtingimustele kohaldatakse konkreetseid toote- või teenusetingimusi, kohaldatakse teist ja kolmandat lõiku mutatis mutandis ning vastuoluliste tingimuste korral võib tarbija alati tugineda talle kõige soodsamale kohaldatavale sättele.
Artikkel 4 - Pakkumine
- Kui pakkumisel on piiratud kehtivusaeg või see on seotud tingimustega, tuleb see pakkumises selgesõnaliselt ära märkida.
- Pakkumine sisaldab pakutavate toodete, digitaalse sisu ja/või teenuste täielikku ja täpset kirjeldust. Kirjeldus on piisavalt üksikasjalik, et tarbija saaks pakkumist nõuetekohaselt hinnata. Kui ettevõtja kasutab pilte, on need pakutavate toodete, teenuste ja/või digitaalse sisu tõepärane kujutis. Ilmselged vead või ilmsed eksimused pakkumises ei ole ettevõtjale siduvaks.
- Iga pakkumine sisaldab sellist teavet, et tarbijale oleks selge, millised õigused ja kohustused on pakkumise vastuvõtmisega seotud.
Artikkel 5 - Leping
- Kui lõike 4 sätetest ei tulene teisiti, sõlmitakse leping hetkel, mil tarbija võtab pakkumise vastu ja täidab sellega kaasnevad tingimused.
- Kui tarbija on pakkumuse elektrooniliselt vastu võtnud, kinnitab kaupleja viivitamata pakkumuse vastuvõtmist elektrooniliselt. Kuni ettevõtja ei ole selle vastuvõtu kättesaamist kinnitanud, võib tarbija lepingu üles öelda.
- Kui leping sõlmitakse elektrooniliselt, võtab ettevõtja asjakohased tehnilised ja korralduslikud meetmed elektroonilise andmeedastuse kaitsmiseks ning tagab turvalise veebikeskkonna. Kui tarbija saab maksta elektrooniliselt, järgib ettevõtja asjakohaseid turvameetmeid.
- Ettevõtja võib - õiguslikes raamistikes - ise teavitada, kas tarbija suudab täita oma maksekohustusi, samuti kõiki neid asjaolusid ja tegureid, mis on olulised kauglepingu vastutustundlikuks sõlmimiseks. Kui ettevõtjal on selle uurimise põhjal põhjendatud alus mitte sõlmida lepingut, on tal õigus keelduda tellimuse või taotluse esitamisest või seada selle täitmisele eritingimusi, põhjendades seda.
- Ettevõtja saadab tarbijale hiljemalt toote, teenuse või digitaalse infosisu üleandmisel järgmise teabe kirjalikult või sellisel viisil, et see oleks tarbijale kättesaadav ja salvestatud püsivale andmekandjale:
- ettevõtja tegevuskoha külastamisaadress, kuhu tarbija saab pöörduda kaebustega;
- tingimused ja viis, mille alusel ja kuidas tarbija võib taganemisõigust kasutada, või vajaduse korral selge teave taganemisõigusest vabastamisest;
- teave garantiide ja olemasolevate müügijärgsete teenuste kohta;
- toote, teenuse või digitaalse infosisu hind koos kõigi maksudega; vajaduse korral tarnekulud; ja makseviis, tarnimine või kauglepingu täitmine;
- lepingu lõpetamise nõuded, kui lepingu kestus on pikem kui üks aasta või kui leping on tähtajatu;
- kui tarbijal on taganemisõigus, taganemisvormi näidis.
- Kestvuslepingu puhul kohaldatakse eelmise lõike sätet ainult esimese tarne suhtes.
Artikkel 6 - Taganemisõigus
Toodete puhul:
- Tarbija võib toote ostu käsitleva lepingu tühistada vähemalt 14-päevase järelemõtlemisaja jooksul ilma põhjendusi esitamata. Kaupleja võib küsida tarbijalt taganemise põhjust, kuid ei tohi kohustada tarbijat esitama oma põhjuseid.
- Lõikes 1 osutatud taganemisperiood algab järgmisel päeval pärast seda, kui tarbija või tarbija poolt eelnevalt määratud kolmas isik, kes ei ole vedaja, on toote kätte saanud, või:
- kui tarbija on tellinud mitu toodet samas järjekorras: päevast, mil tarbija või tema määratud kolmas isik on saanud viimase toote. Kaupleja võib keelduda mitme erineva tarneajaga toote tellimisest, kui ta on sellest tarbijat enne tellimist selgelt teavitanud.
- kui toote tarne koosneb mitmest saadetisest või osast: päev, mil tarbija või tema määratud kolmas isik on saanud viimase saadetise või osa kätte;
- lepingute puhul, mis käsitlevad toodete regulaarset tarnimist teatava ajavahemiku jooksul: päev, mil tarbija või tema poolt määratud kolmas isik on saanud esimese toote.
Teenuste ja digitaalse infosisu puhul, mida ei tarnita materiaalsel andmekandjal:
- Tarbija võib teenuse osutamise ja digitaalse infosisu tarnimise lepingu, mida ei ole tarnitud materiaalsel andmekandjal, vähemalt 14 päeva jooksul ilma põhjendusi esitamata üles öelda. Kaupleja võib tarbijalt küsida taganemise põhjust, kuid ei saa kohustada tarbijat esitama põhjuseid.
- Lõikes 3 osutatud taganemisperiood algab lepingu sõlmimisele järgneval päeval.
Pikendatud taganemisperiood toodete, teenuste ja digitaalse infosisu puhul, mida ei tarnita materiaalsel andmekandjal, kui taganemisõigusest ei teavitata:
- Kui ettevõtja ei ole tarbijale esitanud seadusega nõutavat teavet taganemisõiguse kohta või taganemisvormi näidist, lõpeb järelemõtlemisaeg 12 kuud pärast käesoleva artikli eelmiste lõigete kohaselt määratud esialgse järelemõtlemisaja lõppu.
- Kui kaupleja on esitanud tarbijale eelmises lõikes osutatud teabe 12 kuu jooksul pärast algse taganemisperioodi jõustumise kuupäeva, lõpeb taganemisperiood 14 päeva pärast seda päeva, mil tarbija sai selle teabe kätte.
Artikkel 7 - Tarbija kohustused järelemõtlemisaja jooksul
- Tarbija peab järelemõtlemisaja jooksul käsitlema toodet ja selle pakendit hoolikalt. Ta võtab toote lahti või kasutab seda ainult niivõrd, kuivõrd see on vajalik toote olemuse, omaduste ja toimimise kindlakstegemiseks. Põhiprintsiip on see, et tarbija võib toodet käsitleda ja kontrollida ainult nii, nagu tal oleks lubatud seda teha kaupluses.
- Tarbija vastutab ainult toote väärtuse vähenemise eest, mis tuleneb toote käitlemisest, mis ületab lõikes 1 lubatut.
- Tarbija ei vastuta toote väärtuse vähenemise eest, kui kaupleja ei andnud talle enne lepingu sõlmimist või lepingu sõlmimisel kogu seadusega nõutavat teavet taganemisõiguse kohta.
Artikkel 8 - Tarbija taganemisõiguse kasutamine ja sellega seotud kulud
- Kui tarbija kasutab oma taganemisõigust, teatab ta sellest ettevõtjale taganemisperioodi jooksul taganemisvormi näidise abil või muul üheselt mõistetaval viisil.
- Tarbija tagastab toote võimalikult kiiresti, kuid 14 päeva jooksul alates lõikes 1 osutatud teatamisele järgnevast päevast, või annab selle üle ettevõtjale (tema volitatud esindajale). Seda ei nõuta, kui ettevõtja on pakkunud, et ta võtab toote ise vastu. Tarbija on tagastamistähtaega igal juhul järginud, kui ta tagastab toote enne järelemõtlemisaja möödumist.
- Tarbija tagastab toote koos kõigi tarnitud tarvikutega, kui see on mõistlikult võimalik, originaalkorras ja -pakendis ning vastavalt ettevõtja antud mõistlikele ja selgetele juhistele.
- Taganemisõiguse õige ja õigeaegse kasutamise risk ja tõendamiskohustus lasub tarbijal.
- Tarbija kannab toote tagastamisega seotud otsesed kulud. Kui ettevõtja ei ole märkinud, et tarbija peaks need kulud kandma, või kui ettevõtja märgib, et tarbija peaks need kulud ise kandma, ei pea tarbija kandma toote tagastamisega seotud kulusid.
- Kui tarbija taganeb pärast seda, kui ta on eelnevalt sõnaselgelt nõudnud, et teenuse osutamine või gaasi, vee või elektrienergia tarnimine, mida ei ole piiratud mahus või teatavas koguses müügivalmis, algaks taganemisperioodi jooksul, võlgneb tarbija ettevõtjale summa, mis on proportsionaalne selle osaga kohustusest, mille ettevõtja on taganemishetkel täitnud, võrreldes kohustuse täieliku täitmisega.
- Tarbija ei kanna kulusid teenuste osutamise või piiratud mahus või koguses müügiks mittevalmis pandud vee, gaasi või elektri tarnimise või kaugküttega varustamise eest, kui:
- ettevõtja ei ole tarbijale andnud seadusega nõutavat teavet taganemisõiguse, taganemisega seotud kulude hüvitamise või taganemisvormi näidise kohta või;
- tarbija ei ole selgesõnaliselt taotlenud teenuse osutamise või gaasi, vee, elektri või kaugkütte tarnimise alustamist taganemisperioodi jooksul.
- Tarbija ei kanna kulusid, mis on seotud digitaalse sisu täieliku või osalise tarnimisega, mida ei ole üle antud materiaalsel andmekandjal, kui:
- ta ei ole enne selle tarnimist andnud selgesõnalist nõusolekut lepingu täitmise alustamiseks enne taganemisperioodi lõppu;
- ta ei ole nõusoleku andmisel tunnistanud, et ta on kaotanud oma taganemisõiguse, või
- kaupleja ei ole seda tarbija avaldust kinnitanud.
- Kui tarbija kasutab oma taganemisõigust, lõpetatakse kõik täiendavad lepingud seaduse alusel.
Artikkel 9 - Ettevõtja kohustused taganemise korral
- Kui ettevõtja võimaldab tarbijale taganemisest teatamist elektrooniliselt, saadab ta viivitamata pärast teate saamist kinnituse selle kättesaamise kohta.
- Ettevõtja hüvitab kõik tarbija tehtud maksed, sealhulgas kõik ettevõtja poolt tagastatud toote eest nõutavad tarnekulud, viivitamata, kuid 14 päeva jooksul alates päevast, mil tarbija teatas talle taganemisest. Kui ettevõtja ei paku, et võtab toote ise vastu, võib ta tagasimaksega oodata, kuni ta on toote kätte saanud või kuni tarbija tõestab, et ta on toote tagastanud, olenevalt sellest, kumb on varasem.
- Ettevõtja kasutab tagasimaksmiseks sama makseviisi, mida tarbija kasutab, välja arvatud juhul, kui tarbija nõustub mõne muu meetodiga. Tagastamine on tarbijale tasuta.
- Kui tarbija on valinud kallima tarneviisi kui odavaim standardtarne, ei pea ettevõtja tagastama kallima tarneviisi lisakulusid.
Artikkel 10 - Taganemisõiguse välistamine
Ettevõtja võib taganemisõiguse välistada järgmiste toodete ja teenuste puhul, kuid ainult juhul, kui ettevõtja on seda pakkumuse tegemisel või vähemalt aegsasti enne lepingu sõlmimist selgelt märkinud:
- Tooted või teenused, mille hind sõltub finantsturu kõikumistest, mida ettevõtja ei saa mõjutada ja mis võivad toimuda taganemisperioodi jooksul
- Avalikul enampakkumisel sõlmitud lepingud. Avalik enampakkumine on müügimeetod, mille puhul ettevõtja pakub tooteid, digitaalset sisu ja/või teenuseid tarbijatele, kes osalevad enampakkumisel või kellele antakse võimalus osaleda enampakkumisel isiklikult, enampakkumise korraldaja juhtimisel ning mille puhul edukas pakkuja on kohustatud ostma tooted, digitaalse sisu ja/või teenused.
- Teenuslepingud, pärast teenuse täielikku osutamist, kuid ainult juhul, kui:
- täitmine on alanud tarbija eelneval selgesõnalisel nõusolekul ja
- tarbija on teatanud, et ta kaotab taganemisõiguse, kui ettevõtja on lepingu täielikult täitnud;
- Tsiviilseadustiku artiklis 7:500 osutatud reisipaketid ja reisijateveolepingud;
- Majutusteenuse osutamise lepingud, kui lepingus on ette nähtud konkreetne täitmise kuupäev või ajavahemik ja kui tegemist ei ole elukoha, kaubaveo, autorendi ja toitlustusteenusega;
- Vaba aja veetmise lepingud, kui lepingus on ette nähtud konkreetne täitmise kuupäev või ajavahemik;
- Tarbija spetsifikatsioonide järgi valmistatud tooted, mis ei ole eeltöödeldud ja mis on valmistatud tarbija individuaalse valiku või otsuse alusel või mis on selgelt ette nähtud konkreetsele isikule;
- Tooted, mis riknevad kiiresti või mille säilivusaeg on piiratud;
- Pitseeritud tooted, mis ei sobi tervisekaitse või hügieeni tõttu tagastamiseks ja mille pitser on pärast tarnimist purunenud;
- Tooted, mis oma olemuselt on pärast tarnimist pöördumatult segunenud teiste toodetega;
- Alkohoolsed joogid, mille hind on lepingu sõlmimisel kokku lepitud, kuid mille tarnimine võib toimuda alles pärast 30 päeva möödumist ja mille tegelik väärtus sõltub turukõikumistest, mida ettevõtja ei saa mõjutada;
- Pitseeritud heli- ja videosalvestised ning arvutitarkvara, mille pitser on pärast üleandmist purustatud;
- Ajalehed, ajakirjad või ajakirjad, välja arvatud nende tellimused;
- Digitaalse sisu tarnimine muul kui materiaalsel kandjal, kuid ainult juhul, kui:
- esitamine on alanud tarbija eelneval selgesõnalisel nõusolekul; ja
- tarbija on teatanud, et kaotab sellega oma taganemisõiguse.
Artikkel 11 - Hind
- Pakkumises märgitud kehtivusaja jooksul ei tohi pakutavate toodete ja/või teenuste hindu tõsta, välja arvatud käibemaksumäära muutmisest tingitud hinnamuutused.
- Vastupidiselt eelmisele lõikele võib ettevõtja pakkuda muutuva hinnaga tooteid või teenuseid, mille hind sõltub finantsturu kõikumistest ja mille hinda ettevõtja ei saa mõjutada. See seos kõikumistega ja asjaolu, et kõik nimetatud hinnad on sihthinnad, märgitakse pakkumises.
- Hinnatõusud 3 kuu jooksul pärast lepingu sõlmimist on lubatud ainult juhul, kui need tulenevad seadusest või sätetest.
- Hinnatõusud alates 3 kuud pärast lepingu sõlmimist on lubatud ainult juhul, kui ettevõtja on seda ette näinud ja:
- see tuleneb seadusest või sätetest või
- tarbijal on õigus lõpetada leping hinnatõusu jõustumise päeval.
- Toodete või teenuste pakkumises nimetatud hinnad sisaldavad käibemaksu.
Artikkel 12 - Lepingu täitmine ja lisagarantii
- Kaupleja tagab, et tooted ja/või teenused vastavad lepingule, pakkumises esitatud spetsifikatsioonidele, mõistlikele nõuetele seoses kõlblikkuse ja/või kasutatavusega ning lepingu sõlmimise kuupäeval kehtivatele õigusnormidele ja/või valitsuse määrustele. Kui on kokku lepitud, tagab kaupleja ka, et toode sobib muuks kui tavaliseks kasutamiseks.
- Kaupleja, tema tarnija, tootja või importija antud lisagarantii ei piira kunagi seaduslikke õigusi ja nõudeid, mida tarbija võib lepingu alusel kaupleja vastu esitada, kui kaupleja ei ole oma osa lepingust täitnud.
- Lisagarantii tähendab ettevõtja, tema tarnija, importija või tootja võetud kohustust, millega ta annab tarbijale teatud õigused või nõuded, mis lähevad kaugemale sellest, mida ta on seadusest tulenevalt kohustatud tegema, kui ta ei ole täitnud oma osa lepingust.
Artikkel 13 - Kohaletoimetamine ja rakendamine
- Ettevõtja rakendab toodete tellimuste vastuvõtmisel ja täitmisel ning teenuste osutamise taotluste hindamisel suurimat võimalikku hoolt.
- Tarnekohaks on aadress, mille tarbija on ettevõtjale teatavaks teinud.
- Kui käesolevate üldtingimuste artiklis 4 ei ole sätestatud teisiti, täidab ettevõtja vastuvõetud tellimused sobiva kiirusega, kuid hiljemalt 30 päeva jooksul, kui ei ole kokku lepitud teistsugust tarnetähtaega. Kui tarne hilineb või kui tellimust ei saa või saab täita ainult osaliselt, teavitatakse sellest tarbijat hiljemalt 30 päeva pärast tellimuse esitamist. Sellisel juhul on tarbijal õigus leping ilma kuludeta üles öelda ja õigus võimalikule kahjutasule.
- Pärast lepingu ülesütlemist vastavalt eelmisele lõikele tagastab ettevõtja viivitamata tarbija poolt makstud summa.
- Toodete kahjustumise ja/või kadumise risk lasub ettevõtjal kuni tarbijale või eelnevalt määratud ja ettevõtjale teatavaks tehtud esindajale üleandmise hetkeni, kui ei ole selgesõnaliselt kokku lepitud teisiti.
Artikkel 14 - Tehingute kestus: kestus, lõpetamine ja pikendamine
Lõpetamine:
- Tarbija võib igal ajal lõpetada tähtajatu lepingu, mis kestab kuni toodete (sealhulgas elektri) või teenuste korrapärase tarnimiseni, vastavalt kokkulepitud lõpetamise eeskirjadele ja maksimaalselt ühekuulisele etteteatamistähtajale.
- Tarbija võib tähtajalise lepingu, mis on sõlmitud toodete (sealhulgas elektrienergia) või teenuste regulaarseks tarnimiseks, lõpetada igal ajal tähtajalise lepingu lõppedes, arvestades kokkulepitud lõpetamise eeskirju ja etteteatamistähtaega, mis ei ületa ühte kuud.
- Tarbija võib eelmistes lõigetes nimetatud lepingud lõpetada:
- lõpetada igal ajal ja ei ole piiratud lõpetamisega konkreetsel ajal või kindla ajavahemiku jooksul;
- lõpetada need vähemalt samamoodi, nagu ta need sõlmis;
- alati lõpetada sama etteteatamistähtajaga, mille ettevõtja on endale määranud.
Pikendamine:
- Tähtajaliselt sõlmitud lepingut, mis hõlmab toodete (sealhulgas elektrienergia) või teenuste regulaarset tarnimist, ei saa vaikimisi pikendada ega uuendada tähtajaliselt.
- Vastupidiselt eelmisele lõikele võib tähtajalist lepingut, mis on sõlmitud päevauudiste ja nädalas ilmuvate ajalehtede ja ajakirjade regulaarseks tarnimiseks, vaikimisi pikendada tähtajaliselt kuni kolmeks kuuks, kui tarbija võib selle pikendatud lepingu lõpetada pikendamise lõppedes etteteatamistähtajaga, mis ei ületa ühte kuud.
- Toodete või teenuste regulaarseks tarnimiseks sõlmitud tähtajalist lepingut võib vaikimisi pikendada määramata ajaks ainult juhul, kui tarbija võib selle igal ajal lõpetada etteteatamistähtajaga, mis ei ületa ühte kuud. Etteteatamistähtaeg ei tohi ületada kolme kuud, kui leping on sõlmitud igapäevaste või iganädalaste ajalehtede või ajakirjade korrapärase tarnimise kohta, kuid vähem kui kord kuus.
- Tähtajaline leping, mis käsitleb päevalehe, uudiste või nädalalehe regulaarset kättetoimetamist tutvustuseks (proovi- või tutvustustellimus), ei ole vaikimisi jätkuv ja lõpeb automaatselt proovi- või tutvustusperioodi lõppedes.
Kestus:
- Kui lepingu kestus on pikem kui üks aasta, võib tarbija pärast ühe aasta möödumist lepingu igal ajal lõpetada, teatades sellest ette kuni ühe kuu jooksul, välja arvatud juhul, kui mõistlikkus ja õiglus on vastuolus lepingu lõpetamisega enne kokkulepitud kestuse lõppu.
Artikkel 15 - Maksmine
- Kui lepingus või lisatingimustes ei ole sätestatud teisiti, tuleb tarbija võlgnetavad summad tasuda 14 päeva jooksul pärast järelemõtlemisaja algust või järelemõtlemisaja puudumisel 14 päeva jooksul pärast lepingu sõlmimist. Teenuse osutamise lepingu puhul algab see tähtaeg järgmisel päeval pärast seda, kui tarbija on saanud lepingu kinnituse.
- Tarbijale toodete müümisel ei tohi üldtingimused kunagi kohustada tarbijat tasuma rohkem kui 50% ettemaksu. Kui on ette nähtud ettemaks, ei saa tarbija enne ettemaksu tasumist nõuda mingeid õigusi seoses kõnealuse tellimuse või teenuse(de) täitmisega.
- Tarbija on kohustatud viivitamata teatama ettevõtjale ebatäpsustest esitatud või mainitud makse üksikasjades.
- Kui tarbija ei täida õigeaegselt oma maksekohustust(e), on ta pärast seda, kui ettevõtja on teda teavitanud makseviivitusest ja ettevõtja on andnud tarbijale 14-päevase tähtaja alates meeldetuletuse kättesaamisele järgnevast päevast, et siiski täita oma maksekohustust, pärast selle 14-päevase tähtaja jooksul maksmata jätmist, kohustatud tasuma tasumata summalt seadusliku intressi ja ettevõtjal on õigus nõuda temalt kohtuväliseid sissenõudmiskulusid. Need sissenõudmiskulud on maksimaalselt järgmised: 15 % kuni 2500 euro suuruste tasumata summade puhul; 10 % järgmiste 2500 euro suuruste summade puhul ja 5 % järgmiste 5000 euro suuruste summade puhul, kuid minimaalselt 40 eurot. Omanik võib tarbija huvides nimetatud summadest ja protsendimääradest kõrvale kalduda.
Artikkel 16 - Kaebuste esitamise kord
- Ettevõtjal on piisavalt avalikustatud kaebuste esitamise kord ja ta menetleb kaebusi vastavalt sellele kaebuste esitamise korrale.
- Lepingu täitmist puudutavad kaebused tuleb esitada ettevõtjale mõistliku aja jooksul pärast seda, kui tarbija on avastanud puudused, mis on täielikult ja selgelt kirjeldatud.
- Ettevõtjale esitatud kaebustele vastatakse 14 päeva jooksul alates nende kättesaamise kuupäevast. Kui kaebuse menetlemine nõuab eeldatavalt pikemat aega, vastab ettevõtja 14-päevase tähtaja jooksul, teatades selle kättesaamisest ja märkides, millal tarbija võib oodata üksikasjalikumat vastust.
- Kaebuse toote, teenuse või ettevõtja teenuse kohta saab esitada ka kaebuse vormi kaudu, mis asub Thuiswinkel.org veebisaidi tarbijaleheküljel. Seejärel saadetakse kaebus nii asjaomasele kauplejale kui ka Thuiswinkel.orgile.
- Tarbija peab andma kauplejale vähemalt neli nädalat aega, et kaebus vastastikusel kokkuleppel lahendada. Pärast seda tähtaega tekib vaidlus, mille suhtes kohaldatakse vaidluste lahendamise menetlust.
Artikkel 17 - Vaidlused
- Ettevõtja ja tarbija vaheliste lepingute suhtes, millega on seotud käesolevad üldtingimused, kohaldatakse eranditult Madalmaade õigust. Kui ettevõtja suunab oma tegevuse tarbija elukohariiki, võib tarbija alati tugineda ka oma riigi kohustuslikule tarbijaõigusele.
- Tarbija ja ettevõtja vahelised vaidlused, mis on seotud lepingu sõlmimise või täitmisega seoses selle ettevõtja poolt tarnitavate või osutatavate toodete ja teenustega, võib tarbija või ettevõtja esitada Thuiswinkeli vaidluskomisjonile, P.O. Box 90600, 2509 LP Haagis(sgc.nl), järgides seejuures allpool sätestatut.
- Vaidlustuskomisjon käsitleb vaidlusi ainult siis, kui tarbija on esmalt esitanud oma kaebuse kauplejale mõistliku aja jooksul.
- Kui kaebus ei vii lahenduseni, tuleb vaidlus esitada Geschillencommissie'le kirjalikult või mõnes muus komisjoni poolt kindlaks määratud vormis hiljemalt 12 kuu jooksul pärast kuupäeva, mil tarbija esitas kaebuse ettevõtjale.
- Kui tarbija soovib esitada vaidluse vaidluskomisjonile, on ettevõtja selle valikuga seotud. Eelistatavalt teavitab tarbija sellest kõigepealt ettevõtjat.
- Kui ettevõtja soovib esitada vaidluse vaidluskomisjonile , peab tarbija viie nädala jooksul pärast ettevõtja kirjalikku nõudmist kirjalikult välja ütlema, kas ta soovib seda või soovib, et vaidlusega tegeleks pädev kohus. Kui ettevõtja ei kuule tarbija valikut viie nädala jooksul, on ettevõtjal õigus esitada vaidlus pädevale kohtule.
- Vaidlustuskomisjon otsustab vaidluskomisjoni eeskirjades(degeschillencommissie.nl/over-us/de-commissions/2404/thuiswinkel) sätestatud tingimustel. Vaidluskomisjoni otsused tehakse siduvate nõuannete alusel.
- Vaidluskomisjon ei käsitle vaidlust või lõpetab oma menetluse, kui kaupleja on saanud maksete peatamise, on läinud pankrotti või on oma äritegevuse tegelikult lõpetanud, enne kui komisjon on vaidlusega istungil tegelenud ja teinud lõpliku otsuse.
- Kui lisaks Thuiswinkeli vaidluskomisjonile on pädev ka mõni teine Stichting Geschillencommissions voor Consumentenzaken (SGC) või Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) poolt tunnustatud või sellega seotud vaidluskomisjon, on Thuiswinkeli vaidluskomisjon Thuiswinkeli vaidluskomisjonile eelistatud peamiselt kaugmüügi või teenuste osutamise meetodit puudutavate vaidluste puhul. Kõigi muude vaidluste puhul on pädevaks teine SGC poolt tunnustatud või Kifidiga seotud vaidluskomisjon.
Artikkel 18 - Filiaalitagatis
- org tagab oma liikmete poolt Thuiswinkeli vaidluskomisjoni antud siduvate nõuannete täitmise, välja arvatud juhul, kui liige otsustab esitada siduvat nõuannet kohtule läbivaatamiseks kahe kuu jooksul pärast selle saatmist. See garantii taastub, kui siduv nõuanne jääb pärast kohtulikku läbivaatamist kehtima ja seda tõendav otsus on muutunud lõplikuks. Kuni 10 000 euro suurune summa ühe siduva nõuande kohta makstakse tarbijale välja Thuiswinkel.orgi poolt. Kui summa on suurem kui 10 000,00 eurot siduva nõuande kohta, makstakse välja 10 000,00 eurot. Ülejäänud summa puhul on Thuiswinkel.org kohustatud tegema kõik endast oleneva, et liige järgiks siduvat nõuannet.
- Selle garantii kohaldamine eeldab, et tarbija esitab Thuiswinkel.orgile kirjaliku kaebuse ja et ta annab oma nõude kaupleja vastu üle Thuiswinkel.orgile. Kui nõue kaupleja vastu ületab 10 000,- eurot, pakutakse tarbijale, kui see ületab 10 000,- eurot, oma nõude üleandmist Thuiswinkel.orgile, misjärel see organisatsioon nõuab oma nimel ja kuludega selle nõude rahuldamist kohtus, et rahuldada tarbija.
Artikkel 19 - Täiendavad või kõrvalekalduvad sätted
Täiendavad või käesolevatest üldtingimustest erinevad sätted ei tohi olla tarbijale kahjulikud ja need tuleb kirjalikult või sellisel viisil kirja panna, et tarbija saaks neid hõlpsasti püsivale andmekandjale salvestada.
Artikkel 20 - Muudatused üldistes koduostutingimustes
- Käesolevate tingimuste muudatused jõustuvad alles pärast nende asjakohast avaldamist, eeldusel, et pakkumise kehtivusaja jooksul kohaldatavate muudatuste korral on tarbija jaoks soodsaim säte ülimuslik.
Thuiswinkel.org
Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede
P.O. Box 7001, 6710 CB Ede
I lisa: Tagasivõtmise näidisvorm
Taganemisvormi näidis
(Täitke ja tagastage see vorm ainult siis, kui soovite lepingust taganeda)
- To: [ettevõtja nimi]
[ geograafiline aadress ettevõtja]
[ ettevõtja faksinumber, kui see on olemas]
[ ettevõtja e-posti aadress või elektrooniline aadress]
- Mina/Me* teatan/teavitan* teile, et ma/me* oleme sõlminud lepingu seoses järgmisega
järgmiste toodete müümise kohta: [toote nimetus]*
järgmise digitaalse infosisu tarnimise kohta: [digitaalse infosisu nimetus]*
järgmise teenuse osutamine: [teenuse nimetus]*,
tühistame/taganeme*
- Tellitud*/saadud* [teenuste puhul tellimuse kuupäev või toodete puhul kättesaamise kuupäev]
- [tarbija(te) nimi]
- [Tarbija(te) aadress]
- [Tarbija(te) allkiri] (ainult juhul, kui käesolev vorm esitatakse paberkandjal)
- [kuupäev]
* Kustutage, mis ei ole kohaldatav, või täitke, mis on kohaldatav.